Český jazyk
Dnes se zamysli nad tím, jak jsi prožil Velikonoce. Nemyslím jen pondělí, kdy obvykle bývá pomlázka a koledování, ale celých pět dní.
Promysli si, v čem byly letošní velikonoční prázdniny jiné než obvykle. Zde máš pár námětů k zamyšlení, ale nemusíš je využít.... Záleží na tobě.
Co se ti líbilo, co se ti nelíbilo?
Co ti scházelo?
Můžeš porovnat třeba i letošní Velikonoce s těmi loňskými.
Co tě překvapilo?
Je něco co tě zklamalo?
Zažil jsi něco úžasného?
Hotovo?
Nyní si vezmi papír a napiš si své zamyšlení - vyprávění. Pak si ho přečti a jestli se ti tvé vyprávění líbí, přepiš ho do ČJ1 i s datumem a dej svému vyprávění vhodný název, který bude souviset s obsahem tvého textu. Dej si pozor na pravopisná pravidla, která umíš a použij je.
Moc se těším, až si tvoje vyprávění přečtu.
Matematika
PS s. 43/1, 2, 3, 4 - rozhodni se, jak si zapíšeš a vypočítáš
PS s. 41/5 pouze první řádek
Zkontroluj si podle kontroly
Kontrola
Matematika
pondělí 13. dubna 2020
středa 8. dubna 2020
Škola v přírodě
Milí rodiče,
prakticky po celou dobu po uzavření škol se snažíme vyřešit jak to bude se školou v přírodě.
Vím, že se blíží doba doplatku ŠvP.
Prosím, dejme tomu ještě čas, ale raději doplatek ještě neplaťte a necháme to tak zvaně "na poslední chvíli".
Samozřejmě, že i když bychom nakonec mohli vyjet a vy se rozhodnete, že své dítě raději nepošlete z důvodu zvýšené možnosti nákazy a podobně chápu to a Vaše dítě nepojede. Ale hrozí, že budete muset zaplatit stornopoplatek...
Důvody, proč jsme ještě neudělali rozhodnutí, jak to bude....
Já za naší třídu ŠvP zatím neruším - platili bychom vysoké storno.
Pokud nám to bude zakázáno vyšší mocí, storno platit nebudeme.
Pokud si budete přát, abychom nejeli na ŠvP, počítejte se stornopoplatky a já školu v přírodě zruším i když by byl případně výjezd dovolen.
Můj názor ovšem je, že škola v přírodě bude velmi náročná na dodržení hygienických podmínek a určitě by byla "roušková" a myslím si, že bychom se zbytečně vystavovali zvýšenému riziku nákazy.
Kdybych rozhodovala sama za sebe, nejela bych.....
Ale nechám to na Vás.
Kdo chcete, pošlete mi, prosím, pomocí sms nebo emailu vaše názory, ať vím, jak to vidíte Vy.
Přeji Vám všem stálé zdraví, klidné Velikonoce.
Velmi děkuji za pedagogický dohled a pomoc dětem při vyučování. Bez Vás by to nešlo, byť se snažím, aby mohly děti pracovat co nejvíc samostatně.
Snad se brzy sejdeme za přijatelných podmínek ve škole.
prakticky po celou dobu po uzavření škol se snažíme vyřešit jak to bude se školou v přírodě.
Vím, že se blíží doba doplatku ŠvP.
Prosím, dejme tomu ještě čas, ale raději doplatek ještě neplaťte a necháme to tak zvaně "na poslední chvíli".
Samozřejmě, že i když bychom nakonec mohli vyjet a vy se rozhodnete, že své dítě raději nepošlete z důvodu zvýšené možnosti nákazy a podobně chápu to a Vaše dítě nepojede. Ale hrozí, že budete muset zaplatit stornopoplatek...
Důvody, proč jsme ještě neudělali rozhodnutí, jak to bude....
Já za naší třídu ŠvP zatím neruším - platili bychom vysoké storno.
Pokud nám to bude zakázáno vyšší mocí, storno platit nebudeme.
Pokud si budete přát, abychom nejeli na ŠvP, počítejte se stornopoplatky a já školu v přírodě zruším i když by byl případně výjezd dovolen.
Můj názor ovšem je, že škola v přírodě bude velmi náročná na dodržení hygienických podmínek a určitě by byla "roušková" a myslím si, že bychom se zbytečně vystavovali zvýšenému riziku nákazy.
Kdybych rozhodovala sama za sebe, nejela bych.....
Ale nechám to na Vás.
Kdo chcete, pošlete mi, prosím, pomocí sms nebo emailu vaše názory, ať vím, jak to vidíte Vy.
Přeji Vám všem stálé zdraví, klidné Velikonoce.
Velmi děkuji za pedagogický dohled a pomoc dětem při vyučování. Bez Vás by to nešlo, byť se snažím, aby mohly děti pracovat co nejvíc samostatně.
Snad se brzy sejdeme za přijatelných podmínek ve škole.
úterý 7. dubna 2020
Den dvacátý první 8. 4.
Český jazyk
PS s. 14/6 doplň co nejlépe a zkontroluj. Na co sám nepřijdeš si opiš podle kontroly, ale poctivě se zamysli nad pravopisem a odůvodni si aspoň dodatečně
Matematika
PS s. 37/3 (částečné výsledky si piš nad závorky nebo znaménka)
PS s.39/8
43/5 a 6
Všechny příklady si zkontroluj
Anglický jazyk
Zapiš si do Vocabulary a nauč se:
rollerblade /roulblejd/ kolečková brusle
rollerblading /roulblejdink/ jízda na kolečkových bruslích
Uč. s. 41
Look at children in the page - podívej se na děti na stránce.
Find them and answer - najdi je a odpovídej
U každé činnosti najdeš jedno dítě, které tu činnost dělá a odpovídej nahlas pode otázek.
Přečti si otázky nahlas.
Who znamená kdo a čte se to hú
Příklad odpovědi: William likes running. (Samozřejmě toto na obrázku nenajdeš)
Překlad otázek a odpovědi najdeš v kontrole
Pod obrázkem sportovního centra je úkol:
Teď se ptej tvého kamaráda na činnosti - aktivity
Zkus se ptát a odpovídat podobně - nahlas
PS s. 51 doplň si v PS rozhovor mezi Ziggym a Quizzym.
Zkontrolujeme až příští hodinu angličtiny po Velikonocích.
Byla by plusová otázka. Jak se řeknou anglicky Velikonoce - pamatuješ si to z minulých let?
Easter I wish you happy Easter! 🐤🐥🐣🐔
Přírodověda
V učebnici si pročti s. 52 a 53 - je to opakování ze druhé a třetí třídy.
Našel jsi v textu nějaké pro tebe nové informace?
Pokud ano, zapiš si je zepředu do zeleného sešitu.
Datum a pak zápis.
Jen velmi krátce a stručně, aby sis připomenul, co jsi neznal
Kontrola
Český jazyk
PS 14/6
PS s. 14/6 doplň co nejlépe a zkontroluj. Na co sám nepřijdeš si opiš podle kontroly, ale poctivě se zamysli nad pravopisem a odůvodni si aspoň dodatečně
Matematika
PS s. 37/3 (částečné výsledky si piš nad závorky nebo znaménka)
PS s.39/8
43/5 a 6
Všechny příklady si zkontroluj
Anglický jazyk
Zapiš si do Vocabulary a nauč se:
rollerblade /roulblejd/ kolečková brusle
rollerblading /roulblejdink/ jízda na kolečkových bruslích
Uč. s. 41
Look at children in the page - podívej se na děti na stránce.
Find them and answer - najdi je a odpovídej
U každé činnosti najdeš jedno dítě, které tu činnost dělá a odpovídej nahlas pode otázek.
Přečti si otázky nahlas.
Who znamená kdo a čte se to hú
Příklad odpovědi: William likes running. (Samozřejmě toto na obrázku nenajdeš)
Překlad otázek a odpovědi najdeš v kontrole
Pod obrázkem sportovního centra je úkol:
Teď se ptej tvého kamaráda na činnosti - aktivity
Zkus se ptát a odpovídat podobně - nahlas
PS s. 51 doplň si v PS rozhovor mezi Ziggym a Quizzym.
Zkontrolujeme až příští hodinu angličtiny po Velikonocích.
Byla by plusová otázka. Jak se řeknou anglicky Velikonoce - pamatuješ si to z minulých let?
Easter I wish you happy Easter! 🐤🐥🐣🐔
Přírodověda
V učebnici si pročti s. 52 a 53 - je to opakování ze druhé a třetí třídy.
Našel jsi v textu nějaké pro tebe nové informace?
Pokud ano, zapiš si je zepředu do zeleného sešitu.
Datum a pak zápis.
Jen velmi krátce a stručně, aby sis připomenul, co jsi neznal
Kontrola
Český jazyk
PS 14/6
Matematika
Anglický jazyk
Uč. s. 41
1. Kdo má rád plavání?
Mia likes swimming.
2. Kdo má rád ježdění na skateboardu?
Tom likes skateboarding.
3. Kdo má rád hraní basketbalu?
Ross likes playing basketball.
4. Kdo má rád hraní tenisu?
Kim likes playing tennis.
5 Kdo má rád tancování?
Emma likes dancing.
6. Kdo má rád hraní počítačových her?
Max likes playing computer games.
pondělí 6. dubna 2020
Den dvacátý 7. 4.
Český jazyk
1. Podle jakého vzoru se skloňuje slovo dítě?
2. Podle jakého vzoru se skloňuje slovo děti?
Odpověz ústně a zkontroluj si v kontrole.
Do ČJ1 napiš datum a cvičení z uč. 106/24 - podívej se do kontroly, jaké věty jsem vymyslela já a přečti si červený komentář.
Na folii uč. s. 107/28
Podtrhni si podměty a řekni si u nich rod, abys správně určil koncovku u slovesa v minulém čase. Vyzkoušej si také pomůcku s ukazovacími zájmeny ty, ti, ta. Vše v kontrole uvádím.
PS s. 15/9 bez žlutého obdélníčku, zkontroluj
1. Podle jakého vzoru se skloňuje slovo dítě?
2. Podle jakého vzoru se skloňuje slovo děti?
Odpověz ústně a zkontroluj si v kontrole.
Do ČJ1 napiš datum a cvičení z uč. 106/24 - podívej se do kontroly, jaké věty jsem vymyslela já a přečti si červený komentář.
Na folii uč. s. 107/28
Podtrhni si podměty a řekni si u nich rod, abys správně určil koncovku u slovesa v minulém čase. Vyzkoušej si také pomůcku s ukazovacími zájmeny ty, ti, ta. Vše v kontrole uvádím.
PS s. 15/9 bez žlutého obdélníčku, zkontroluj
Dobrovolně, pokud chceš PS 15/8 - jen vyluštit slova, věty zatím netvoř, zkontroluj
Matematika
PS s. 35/poslední řádek
PS 36/8
Do M2
Datum a cv.7
Matematika
PS s. 35/poslední řádek
PS 36/8
Do M2
Datum a cv.7
Kontrola
Český jazyk
1. Číslo jednotné TO dítě (rod střední) - dítě bez dítěte jako kuře bez kuřete
2. Číslo množné TY děti (rod ženský) - děti bez dětí jako kosti bez kostí
106/24 7. 4.
Děti v sobotu a v neděli dlouho spaly.
Na oběd šly k babičce a dědečkovi.
V sobotu odpoledne šly děti na kolo.
V neděli večer si děti nachystaly aktovku do školy.
Byly smutné, že víkend skončil.
Všimněte si, že ne v každé větě se slovo děti vyskytuje. Přesto píšeme koncovku -y u slovesa také ve větách, kde slovo děti napsané není, protože víme, že to všechno děti dělaly.(Dostali jsme to v článku za úkol.)
Český jazyk
1. Číslo jednotné TO dítě (rod střední) - dítě bez dítěte jako kuře bez kuřete
2. Číslo množné TY děti (rod ženský) - děti bez dětí jako kosti bez kostí
106/24 7. 4.
Děti v sobotu a v neděli dlouho spaly.
Na oběd šly k babičce a dědečkovi.
V sobotu odpoledne šly děti na kolo.
V neděli večer si děti nachystaly aktovku do školy.
Byly smutné, že víkend skončil.
Všimněte si, že ne v každé větě se slovo děti vyskytuje. Přesto píšeme koncovku -y u slovesa také ve větách, kde slovo děti napsané není, protože víme, že to všechno děti dělaly.(Dostali jsme to v článku za úkol.)
Uč. 107/28
15/8 dobrovolně
PS 35/poslední řádek
PS 36/8
Do M2
Cv. 7
Sofča a televize v příštích dnech
Sofinka bude v tv až do čtvrtka, asi ve stejném čase jako dnes, t. j. v 10:50 a také zde cvičí. Kdo chcete, tak se podívejte. Dnes prý cvičila po páťácích. Já jsem ji viděla jen při dvacetiminutovce z ČJ.
Dnes se probírala vyjmenovaná slova po Z a všechno věděla. Ale jsem přesvědčena, že by to zvládl každý z naší třídy.
Krásné další dny přeji!!!
Dnes se probírala vyjmenovaná slova po Z a všechno věděla. Ale jsem přesvědčena, že by to zvládl každý z naší třídy.
Krásné další dny přeji!!!
Sofča v televizi - dnes
Děti, Sofča je dnes od 10:50 na ČT2 v televizi v pořadu Učí telka! Přerušte učení a koukněte se. A nebo to asi půjde najít dodatečně. Tak jí držím palce!!!!!!!!
neděle 5. dubna 2020
Den devatenáctý 6. 4.
Dobré ráno, milé děti,
přeji Vám krásné další jarní a slunečné dny. Doufám, že jste všichni zdraví. Tento týden budeme mít krátký, jen do středy. Od čtvrtka 9. do pondělí 13. 4. jsou Velikonoční prázdniny.
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
Český jazyk
Připomeň si, kdy se píše v koncovce slovesa v minulém čase -y, -i, -a. (záleží na podmětu) Pokud si nepamatuješ, je to v učebnici na s. 103 oranžový rámeček.
Uč. 106 oranžový rámeček dole - informace o tom jaká koncovka se píše, když je podmět děti. Vždy se píše -y, vysvětlení proč je v rámečku.
PS s. 13/4 a 5 a 14/7 Zkontroluj v kontrole - slova ve cvičeních budeš mít asi odlišná, protože věty dotváříš sám.
Mohu ti dát ještě jednu radu, jak můžeš rychle poznat jakou koncovku psát. Ale je třeba mluvit správně spisovně.
Ukážeme si to na cvičení 4.
Mohu si říci:
Ti vrabci poletovali
Ta auta stála
Ty jeřáby zvedaly
Ty dívky hrály
Ti pacienti polykali
Když si ukážu zájmenem ty, píšu koncovku -y, ti - píšu -i, ta píšu -a. Ale pozor neříká se Ty vrabci poletovali - je to nespisovně!
Pokud nedokážeš tohle rozlišit, je lepší si vždy určit u podmětu rod a řídit se tímto pravidlem, které již umíš.
Zájmena ty, ti , ta mohou jen pomoci, ale nemusíš tuto pomůcku používat.
Zkus si tuto pomůcku na dalším cvičení, doplňuj jen ústně a hned kontroluj.
Těžké vozy rachotil- na silnici. (Ty vozy rachotily, koncovka -y)
Děvčata se vesele smál-. (Ta děvčata se smála, koncovka -a)
Děti pletl- věnečky. (Ty děti pletly, koncovka -y)
Chlapci vyráběl- velikonoční pomlázky. (Ti chlapci vyráběli, koncovka -i)
U nás maloval- vajíčka ženy. (Ty ženy malovaly, koncovka -y)
Naši sněhuláci již roztál-. (Ti sněhuláci roztáli, koncovka -i)
Auta stál- na semaforu. (Ta auta stála, koncovka -a)
Tak jak se ti tato pomůcka líbí? Myslíš, že ji zkusíš používat a nebo zůstaneš u jistoty, že si u podmětu určíš rod?
Matematika
PS s.35/4. řádek
Do M1 napiš datum a počítej
Cv. 1
Vypočítej podíl čísel v zelených rámečcích
(vytvoř příklady, opiš si je do sešitu a vypočítej se zkouškou, zkontroluj)
přeji Vám krásné další jarní a slunečné dny. Doufám, že jste všichni zdraví. Tento týden budeme mít krátký, jen do středy. Od čtvrtka 9. do pondělí 13. 4. jsou Velikonoční prázdniny.
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
Český jazyk
Připomeň si, kdy se píše v koncovce slovesa v minulém čase -y, -i, -a. (záleží na podmětu) Pokud si nepamatuješ, je to v učebnici na s. 103 oranžový rámeček.
Uč. 106 oranžový rámeček dole - informace o tom jaká koncovka se píše, když je podmět děti. Vždy se píše -y, vysvětlení proč je v rámečku.
PS s. 13/4 a 5 a 14/7 Zkontroluj v kontrole - slova ve cvičeních budeš mít asi odlišná, protože věty dotváříš sám.
Mohu ti dát ještě jednu radu, jak můžeš rychle poznat jakou koncovku psát. Ale je třeba mluvit správně spisovně.
Ukážeme si to na cvičení 4.
Mohu si říci:
Ti vrabci poletovali
Ta auta stála
Ty jeřáby zvedaly
Ty dívky hrály
Ti pacienti polykali
Když si ukážu zájmenem ty, píšu koncovku -y, ti - píšu -i, ta píšu -a. Ale pozor neříká se Ty vrabci poletovali - je to nespisovně!
Pokud nedokážeš tohle rozlišit, je lepší si vždy určit u podmětu rod a řídit se tímto pravidlem, které již umíš.
Zájmena ty, ti , ta mohou jen pomoci, ale nemusíš tuto pomůcku používat.
Zkus si tuto pomůcku na dalším cvičení, doplňuj jen ústně a hned kontroluj.
Těžké vozy rachotil- na silnici. (Ty vozy rachotily, koncovka -y)
Děvčata se vesele smál-. (Ta děvčata se smála, koncovka -a)
Děti pletl- věnečky. (Ty děti pletly, koncovka -y)
Chlapci vyráběl- velikonoční pomlázky. (Ti chlapci vyráběli, koncovka -i)
U nás maloval- vajíčka ženy. (Ty ženy malovaly, koncovka -y)
Naši sněhuláci již roztál-. (Ti sněhuláci roztáli, koncovka -i)
Auta stál- na semaforu. (Ta auta stála, koncovka -a)
Tak jak se ti tato pomůcka líbí? Myslíš, že ji zkusíš používat a nebo zůstaneš u jistoty, že si u podmětu určíš rod?
Matematika
PS s.35/4. řádek
Do M1 napiš datum a počítej
Cv. 1
Vypočítej podíl čísel v zelených rámečcích
(vytvoř příklady, opiš si je do sešitu a vypočítej se zkouškou, zkontroluj)
Všechna cvičení si zkontroluj v kontrole
Anglický jazyk
Jak bys řekl anglicky? Řekni si a pak zkontroluj.
Mám rád plavání.
On má rád plavání.
Mám rád běhání.
On má rád běhání.
Mám rád hraní fotbalu. /Rád hraji fotbal.
Tatínek má rád hraní fotbalu./Tatínek rád hraje fotbal
Pokud jsi si již řekl a zkontroloval své věty, tak si do modrého sešitu zepředu napiš dnešní datum a opiš si z kontroly věty, které máš vyznačené žlutě
6th April
PS s. 50/1
Prosím, požádej někoho, aby ti přečetl poslech viz foto a doplň si PS, pokud nemůže nikdo přečíst, přečti si sám a doplň
Anglický jazyk
Jak bys řekl anglicky? Řekni si a pak zkontroluj.
Mám rád plavání.
On má rád plavání.
Mám rád běhání.
On má rád běhání.
Mám rád hraní fotbalu. /Rád hraji fotbal.
Tatínek má rád hraní fotbalu./Tatínek rád hraje fotbal
Pokud jsi si již řekl a zkontroloval své věty, tak si do modrého sešitu zepředu napiš dnešní datum a opiš si z kontroly věty, které máš vyznačené žlutě
6th April
PS s. 50/1
Prosím, požádej někoho, aby ti přečetl poslech viz foto a doplň si PS, pokud nemůže nikdo přečíst, přečti si sám a doplň
Jsi-li dnes z angličtiny hodně unavený, nech si toto cvičení na zítra
PS 50/2 Udělej samostatně cv, 2
Pokud ještě některým slovíčkům nerozumíš, najdi si je ve slovníku a zapiš do vocabulary také
Překlad cvičení a správné vypracování máš v kontrole
Prosím, neusnadňuj si práci, nejprve pracuj samostatně a pak teprve kontroluj 🌝
Vlastivěda
Přečti si s. 20 v učebnici (Povrch ve vnitrozemí a Roviny) a všechny vnitrozemské pahorkatiny a vrchoviny a nížiny a úvaly si vyhledej a ukaž na mapě, kterou najdeš zde. Vyhledej si je a ukaž dvakrát, ať si trochu zapamatuješ, kde leží.
Kontrola
Český jazyk
13/4
Anglický jazyk
Jak bys řekl anglicky?
Mám rád plavání. I like swimming.
On má rád plavání. He likes swimming.
Mám rád běhání. I like swimming.
On má rád běhání. He likes swimming.
Mám rád hraní fotbalu. /Rád hraji fotbal. I ike playing football.
Tatínek má rád hraní fotbalu./Tatínek rád hraje fotbal. Dad likes playing football.
Pamatuješ si, proč musíš ve vyznačených větách mít u slovesa koncovku s?
Je to sloveso ve třetí osobě jednotného čísla čas přítomný - podle vysvětlení toho, co jsme se učili v čj o slovesech. Např.
On, má rád - He likes
She likes - Ona má ráda
It likes - Ono má rádo
Tatínek má rád - Dad likes
Polly má ráda - Polly likes
ALE
Já mám rád - I like
Ty máš rád - You like
PS 50/2
Překlad:
Ráda si hraji s mými přítelkyněmi Mo, Holly a Amy, ale ony všechny rády dělají různé věci.
Mo je 9, ráda chodí do sportovního centra.
Ona miluje hraní basketbalu.
Amy a Holly je 10.
Ony rády chodí do sportovního centra, ale nerady hrají basketbal.
Mo a Holly opravdu rády tancují, ale Amy ne - ona ráda plave.
Amy, Mo a Holly rády chodí do kavárny.
V kavárně jsou nějaké počítačové hry a Amy a Holly rády hrají počítačové hry......ale Mo ne.
(Toto je téměř doslovný překlad, abyste si mohli případně dohledat slovíčko, které neznáte. Kdybych tento článek překládala normálně, některé věty bych trochu upravila, je to trochu "kostrbaté", ale smyslu rozumíte, že?)
PS 50/2 Udělej samostatně cv, 2
Pokud ještě některým slovíčkům nerozumíš, najdi si je ve slovníku a zapiš do vocabulary také
Překlad cvičení a správné vypracování máš v kontrole
Prosím, neusnadňuj si práci, nejprve pracuj samostatně a pak teprve kontroluj 🌝
Vlastivěda
Přečti si s. 20 v učebnici (Povrch ve vnitrozemí a Roviny) a všechny vnitrozemské pahorkatiny a vrchoviny a nížiny a úvaly si vyhledej a ukaž na mapě, kterou najdeš zde. Vyhledej si je a ukaž dvakrát, ať si trochu zapamatuješ, kde leží.
Kontrola
Český jazyk
13/4
M2
Anglický jazyk
Jak bys řekl anglicky?
Mám rád plavání. I like swimming.
On má rád plavání. He likes swimming.
Mám rád běhání. I like swimming.
On má rád běhání. He likes swimming.
Mám rád hraní fotbalu. /Rád hraji fotbal. I ike playing football.
Tatínek má rád hraní fotbalu./Tatínek rád hraje fotbal. Dad likes playing football.
Pamatuješ si, proč musíš ve vyznačených větách mít u slovesa koncovku s?
Je to sloveso ve třetí osobě jednotného čísla čas přítomný - podle vysvětlení toho, co jsme se učili v čj o slovesech. Např.
On, má rád - He likes
She likes - Ona má ráda
It likes - Ono má rádo
Tatínek má rád - Dad likes
Polly má ráda - Polly likes
ALE
Já mám rád - I like
Ty máš rád - You like
PS s. 50/1
PS 50/2
Překlad:
Ráda si hraji s mými přítelkyněmi Mo, Holly a Amy, ale ony všechny rády dělají různé věci.
Mo je 9, ráda chodí do sportovního centra.
Ona miluje hraní basketbalu.
Amy a Holly je 10.
Ony rády chodí do sportovního centra, ale nerady hrají basketbal.
Mo a Holly opravdu rády tancují, ale Amy ne - ona ráda plave.
Amy, Mo a Holly rády chodí do kavárny.
V kavárně jsou nějaké počítačové hry a Amy a Holly rády hrají počítačové hry......ale Mo ne.
(Toto je téměř doslovný překlad, abyste si mohli případně dohledat slovíčko, které neznáte. Kdybych tento článek překládala normálně, některé věty bych trochu upravila, je to trochu "kostrbaté", ale smyslu rozumíte, že?)
čtvrtek 2. dubna 2020
Den osmnáctý 3. 4. (PÁTEK)
Anglický jazyk
Přečti si a přelož komiks v učebnici s. 34, překlad máš v kontrole
A nyní otázky k článku. Pokud neumíš odpovědět anglicky, můžeš i česky. (Překlady otázek i anglické odpovědi najdeš v kontrole)
1. What does dad like doing?
2. What does he love doing?
PS s. 49/1
abys mohl vyplnit toto cvičení, je třeba přečíst si a přeložit poslech a nebo ještě lépe poprosit někoho o pomoc, aby ti poslech přečetl a ty si vyplň první úkol, zkontroluj.
PS49/2 zvládneš sám, zkontroluj si podle kontroly
Matematika
Do M2 datum
Cv. 1
Vypočítej podíl čísel v modrých rámečcích
(vytvoř příklady, opiš si je do sešitu a vypočítej se zkouškou, zkontroluj)
Cv. 2
opiš a vypočítej - nad příklady si napiš výsledky, abys mohl dobře dopisovat větší a menší čísla, zkontroluj, ale čísla k porovnání asi budeš mít jiná než já, já píšu vždy čísla jen o 1 menší a nebo větší, ale dobře víš, že to je jen jeden z mnoha výsledků, zkontroluj
Český jazyk
105/20 - jen druhý sloupeček
Do ČJ 2 datum
Vypiš základní skladební dvojice tak, aby se k sobě hodily podle koncovky slovesa i podle smyslu. Piš s malými písmeny a za dvojicemi dělej čárky. Zkontroluj.
Na folii doplň 105/21b) a zkontroluj.
Když máš chybu, asi jsi špatně našel podmět a nebo jsi špatně určil rod podmětu. Zamysli se nad chybami. Dnes si znovu u chybných vět urči podmět (kdo co? dělal?), pokud je podmět správně, tak se zamysli nad rodem....
Dnes doplňuji jen koncovky přísudků červeně, ostatní modře - to jsou a nejsou vyjmenovaná slova nebo slova příbuzná
Vlastivěda
Pro zopakování splň tyto úkoly a všechny si je zapiš do hnědého sešitu.
1. Z uč. na s. 19 si obkresli do hnědého sešitu obrys mapy ČR a dokresli si do ní hraniční pohoří ČR a napiš si jejich názvy.
Pokud ti rodiče pořídili obrys české republiky ze hmoty jako pravítko (říká se tomu obrysová mapka), tak ho použij místo obkreslování tvaru České republiky z učebnice. Vypadá asi takto
2. Ke kterému pohoří náleží nejvyšší vrcholy?
A)Velká Deštná, B)Velká Javořina, C)Sněžka, D)Plechý?
3. K těmto pohořím připiš nejvyšší vrcholy.
A)Krkonoše, B)Krušné hory, C)Moravskoslezské Beskydy, D)Jizerské hory
U úkolu č. 2 a 3 stačí psát odpovědi takto
2A Orlické hory
2B
3A Sněžka
3B
Zkontroluj v kontrole
Kontrola
Anglický jazyk
1.
Opravdu rád chodím do sportovního centra.
Ach ano?
2.
Mám rád plavání.
Je to prima.
Jsem rychlejší než ty. Pospěš si!
3.
Mám rád plavání.
To je skvělé.
Vydržte. Je to pro vás dobré.
4.
Rád hraju fotbal!
Já také.
Pozor!
5.
Au. Moje noha.
6.
Ale nejvíc ze všeho...
7.
Miluji, když přijdu domů a sleduji televizi!
Ach tati!
Otázky k článku a možné odpovědi
1. What does dad like doing? Co tatínek rád dělá?
Dad (he) likes going to the sport centre.
Dad likes swimming.
Dad likes running.
Dad likes playing football.
2. What does he love doing? Co on miluje dělat? (je to doslovný překlad, nezní to moc česky)
He (dad) loves coming home and watching TV.
Všiměte si, že ve slovesu je na konci -s. Je to proto, že v češtině je to sloveso ve třetí osobě.
On (tatínek) má rád, on (tatínek) miluje. Ve třetí osobě se přidává v angličtině ke slovesu s (v přítomném čase).
PS 49/1
Přečti si a přelož komiks v učebnici s. 34, překlad máš v kontrole
A nyní otázky k článku. Pokud neumíš odpovědět anglicky, můžeš i česky. (Překlady otázek i anglické odpovědi najdeš v kontrole)
1. What does dad like doing?
2. What does he love doing?
PS s. 49/1
abys mohl vyplnit toto cvičení, je třeba přečíst si a přeložit poslech a nebo ještě lépe poprosit někoho o pomoc, aby ti poslech přečetl a ty si vyplň první úkol, zkontroluj.
PS49/2 zvládneš sám, zkontroluj si podle kontroly
Matematika
Do M2 datum
Cv. 1
Vypočítej podíl čísel v modrých rámečcích
(vytvoř příklady, opiš si je do sešitu a vypočítej se zkouškou, zkontroluj)
Cv. 2
opiš a vypočítej - nad příklady si napiš výsledky, abys mohl dobře dopisovat větší a menší čísla, zkontroluj, ale čísla k porovnání asi budeš mít jiná než já, já píšu vždy čísla jen o 1 menší a nebo větší, ale dobře víš, že to je jen jeden z mnoha výsledků, zkontroluj
PS s. 35 - třetí řádek, zkontroluj
105/20 - jen druhý sloupeček
Do ČJ 2 datum
Vypiš základní skladební dvojice tak, aby se k sobě hodily podle koncovky slovesa i podle smyslu. Piš s malými písmeny a za dvojicemi dělej čárky. Zkontroluj.
Na folii doplň 105/21b) a zkontroluj.
Když máš chybu, asi jsi špatně našel podmět a nebo jsi špatně určil rod podmětu. Zamysli se nad chybami. Dnes si znovu u chybných vět urči podmět (kdo co? dělal?), pokud je podmět správně, tak se zamysli nad rodem....
Dnes doplňuji jen koncovky přísudků červeně, ostatní modře - to jsou a nejsou vyjmenovaná slova nebo slova příbuzná
Vlastivěda
Pro zopakování splň tyto úkoly a všechny si je zapiš do hnědého sešitu.
1. Z uč. na s. 19 si obkresli do hnědého sešitu obrys mapy ČR a dokresli si do ní hraniční pohoří ČR a napiš si jejich názvy.
Pokud ti rodiče pořídili obrys české republiky ze hmoty jako pravítko (říká se tomu obrysová mapka), tak ho použij místo obkreslování tvaru České republiky z učebnice. Vypadá asi takto
2. Ke kterému pohoří náleží nejvyšší vrcholy?
A)Velká Deštná, B)Velká Javořina, C)Sněžka, D)Plechý?
3. K těmto pohořím připiš nejvyšší vrcholy.
A)Krkonoše, B)Krušné hory, C)Moravskoslezské Beskydy, D)Jizerské hory
U úkolu č. 2 a 3 stačí psát odpovědi takto
2A Orlické hory
2B
3A Sněžka
3B
Zkontroluj v kontrole
Kontrola
Anglický jazyk
1.
Opravdu rád chodím do sportovního centra.
Ach ano?
2.
Mám rád plavání.
Je to prima.
Jsem rychlejší než ty. Pospěš si!
3.
Mám rád plavání.
To je skvělé.
Vydržte. Je to pro vás dobré.
4.
Rád hraju fotbal!
Já také.
Pozor!
5.
Au. Moje noha.
6.
Ale nejvíc ze všeho...
7.
Miluji, když přijdu domů a sleduji televizi!
Ach tati!
Otázky k článku a možné odpovědi
1. What does dad like doing? Co tatínek rád dělá?
Dad (he) likes going to the sport centre.
Dad likes swimming.
Dad likes running.
Dad likes playing football.
2. What does he love doing? Co on miluje dělat? (je to doslovný překlad, nezní to moc česky)
He (dad) loves coming home and watching TV.
Všiměte si, že ve slovesu je na konci -s. Je to proto, že v češtině je to sloveso ve třetí osobě.
On (tatínek) má rád, on (tatínek) miluje. Ve třetí osobě se přidává v angličtině ke slovesu s (v přítomném čase).
PS 49/1
PS 49/2
Matematika
Cv. 1
PS. 35/ 3. řádek
Český jazyk
21/b na fólii
středa 1. dubna 2020
Další mapy, které mi přišly
Myslím.že i když nedávám jména jednotlivých tvůrců k mapám, jednoho tvůrce všichni uhodnete.
Děkuji za poslání, každý obrázek mne potěší.
Kdo nemáte možnost obrázky posílat, nebuďte smutní, prohlédneme si je ve škole. HP
Děkuji za poslání, každý obrázek mne potěší.
Kdo nemáte možnost obrázky posílat, nebuďte smutní, prohlédneme si je ve škole. HP
Den sedmnáctý 2. 4.
Dnes vyhlašuji VOLNO TŘÍDNÍ UČITELKY. (Není to opožděný apríl, myslím, že usilovně pracujete a zasloužíte si ho.)
Pokud jsi vše stíhal a máš hotovo, tak dnes odpočívej.
Pokud máš nějaké restíky (něco nemáš hotového), tak aspoň můžeš v klidu dohánět, co jsi nestihl.
Pokud máš pocit, že bez učení nemůžeš být, tak mi napiš, co obvykle a nejčastěji děláváš v karanténě kromě učení a nebo mi na stejné téma nakresli obrázek.
Pokud mi tvé vzkazy a nebo obrázky rodiče pošlou, zkusím je zase dát na Cvrčky jako inspiraci pro ostatní.
Pokud jsi vše stíhal a máš hotovo, tak dnes odpočívej.
Pokud máš nějaké restíky (něco nemáš hotového), tak aspoň můžeš v klidu dohánět, co jsi nestihl.
Pokud máš pocit, že bez učení nemůžeš být, tak mi napiš, co obvykle a nejčastěji děláváš v karanténě kromě učení a nebo mi na stejné téma nakresli obrázek.
Pokud mi tvé vzkazy a nebo obrázky rodiče pošlou, zkusím je zase dát na Cvrčky jako inspiraci pro ostatní.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)