středa 18. ledna 2017

Informace ze třídních schůzek

Informace k probíranému učivu:

ČESKÝ JAZYK
1.Skládání a písmenka
již nenosit do školy, ale přesto pokračovat doma a skládat slova, věty i s nově probranými písmeny cca 2 - 3 krát týdně. Děti, které obtížněji čtou a dělají jim problémy diktáty a pletou se jim písmenka, by tyto aktivity měly dělat častěji po chvilkách, ne ve velkých objemech najednou.

2. Čtení
- prosím o kontrolu, aby nedocházelo k tzv. dvojímu čtení, kdy si děti přečtou celé slovo nebo slabiky po písmenkách polohlasem pro sebe a pak teprve nahlas. Je lepší rovnou nahlas slabikovat, časem z toho vznikne plynulé čtení, ale dvojí čtení v konečném důsledku velmi velmi zpomaluje čtecí rychlost
- snažíme se oddělovat hlasem věty a na konci věty klesáme hlasem
- dbám na to, aby děti rozuměly, co čtou, ve škole důsledně vysvětlujeme nepochopená a neznámá slova a ptám se na vztahy a souvislosti v přečteném textu
- když máme čtení za domácí úkol, často čteme do tzv. dobrého pocitu a neurčuji zda jedenkrát či třikrát, každé dítě má potřebu nácviku jinou a samozřejmě nemáte každý den dostatečné množství času, nechci aby děti byly nuceny o svých výkonech lhát
- také lze občas použít metodu simultánního čtení, kdy rodič čte s dítětem nahlas najednou

3. Psaní
- dohlížet, aby děti psaly písmena správným způsobem, dobře je navazovaly a co nejvíce se držely předepsaných tvarů
- do sešitů a písanek píšeme
OPIS - psacím písmem napsaný text opisujeme psacím písmem,
PŘEPIS - tiskacím písmem napsaný text přepisujeme do psacího písma a
DIKTÁTY - diktuji velmi pomalu a výrazně slova či věty a děti je píší, radím s pravopisem, upozorňuji na znaménka, vynechaná písmenka a učím děti autokontrole napsaného, (Pokud si děti obtížně vybavují tvary některých písmen, můžete jim do penálu vytvořit "tahák", ať ho klidně používají, časem si tvary dostatečně zafixují a potřebovat ho nebudou)

MATEMATIKA
- počítat hbitě + a -, nyní počítáme do 12, přechod přes desítku nevysvětluji, každý by si měl přijít na svůj vlastní postup, jak se dobrat výsledku. Zatím mohou používat prsty a číselnou osu do 20, je to vlastně krokovací pás
- děti potřebují svoji kostičku a figurku

PRVOUKA
- vyprávět si nad probranými stránkami v sešitu, můžete se začít učit hodiny. Děti by si měly pamatovat, co jsme si ve škole říkali, občas zadám konkrétní požadavky k naučení zpaměti (např. zvířata a jejich mláďata, dny v týdnu, měsíce v roce atp.)

Obecné informace:

1. Po kontrole účetnictví jsme se dohodli na  vybrání dalších 200,- Kč na třídní fond. Kdo mi nedal peníze na schůzkách, prosím, pošlete je po dětech

2. Máme ve třídě človíčka "ŠKODIČE", který dělá opakované drobné naschvály (zeptejte se dětí, všechny vědí o co se jedná). Zatím se mi nepodařilo zjistit, kdo to je, zkuste doma se svými ratolestmi promluvit a preventivně jim domluvit, protože ten kdo to je, bude v případě  přichycení při dalších schválnostech, potrestán důtkou třídního učitele. Doufám, že dotyčný si uvědomí po našem společném působení nevhodnost svého chování a nebude v něm pokračovat.

3. V pololetí bude vysvědčení napsáno jako výpis, který budu chtít cca po týdnu vrátit. Vysvědčení na předepsaném formuláři dostanou děti až na konci školního roku

4. Po pololetním vysvědčení si začneme psát Úkolníček, aby se děti učily systematičnosti, zodpovědnosti a pořádku

5. Prosím, stále podepisujte domácí úkoly a čtení

Děkuji za přečtení a spolupráci.