Rámeček Slovesné tvary podmiňovacího způsobu
Vyčasovat si v podmiňovacím způsobu slovesa mávat, brát si, dívat se
Písemně do sešitu Čj1 s. 16/8
Kromě posledních dvou vět, ty si říci jen nahlas
Matematika
PS geometrie s.15 a 16
Vlastivěda
Uč. s. 10 a 11, přečíst a naučit, do modrém sešitu či napsat zápisky viz foto
PS. s. 5/1 a 2 - pracovní sešity děti dnes dostaly, nemocným jsem poslala
Pokud budeš vědět zpaměti odpovědi na tyto otázky, učivo již umíš.
1.Kdo všechno žil na vesnici?
2. Co je to robota?
3. Jak často se robotovako?
4. Kdo byl dráb, co dělal?
5. Kde žila šlechta?
6. Jakou zábavu šlechta měla?
7. Kdo ještě žil ve městech?
8.Jaký vliv měla třicetiletá válka na české vesnice a obyvatele?
9. Proč se poddaným začalo říkat nevolníci?
10. Byla školní docházka na počátku novověku povinná?
11. Kdo směl chodit do školy?
12. Jak byly děti trestány?
13. O kom můžeme říci, že je negramotný?
14. Kdo se mohl stát učitelem na vesnické škole?