čtvrtek 16. dubna 2020

Den dvacátý pátý 17. 4.

Český jazyk

Uč. 109/8b na folii a zkontroluj
zde se už kombinují koncovky podstatných jmen, shoda přísudku a podmětu a vyjmenovaná slova
V kontrole budu vyjmenovaná a nevyjmenovaná slova vyplňovat modře, shodu podmětu a přísudku červeně a koncovky podstatných jmen černě. Při kontrole si už podle barev odůvodni sám.

PS s. 16/11

PS s. 16/12 chyby najdi, podtrhni a napiš správná písmena, případně oprav i jiný způsobem, pokud to bude nutné
Kdo najde všech 13 chyb?

PS s. 17/2 Může se hodit více cedulí v jednom řádku!

Všechna cvičení zkontroluj podle kontroly

Matematika
PS 37/2 V tomto cvičení nepoužívej kalkulačku, ale jen papír na pomocné výpočty
Nehledej další skupiny polí se stejným součtem. Připomínám, že v součtové tabulce sčítáš růžově označená pole.
1. řádek+1. sl.
1. řádek+2. sl.
1. řádek+3. sl.
1. řádek+4. sl.
1. řádek+5. sl.
2. řádek+1. sl.
2. řádek+2. sl.
2. řádek+3. sl. a tak dále
A to je pro dnešek z matematiky všechno.👲
To jsem zvědavá, jestli tam mám chyby. Stačí jedna šikovná chyba a může být půl tabulky špatně.....
Vy je když tak najdete, že?

Anglický jazyk

Napiš si do Vocabulary a nauč se viz foto


Učebnice s. 42 poslechni si  poslech 19 - rodiče mají odkaz v mailu, takže ti dají tento poslech k dispozici
Je to píseň s textem, zpívej si ho, čti si ho, zazpívej aspoň three times - třikrát.
Zkus si sám přeložit, v kontrole překlad máš. V písničce se zpívá on Mondays, on Tuesdays  a překládá se to: v každé pondělí (v pondělky), v každé úterý (v úterky) atd.....

Uč. s. 42 Talk about your week /tolk ebaut jór wíkend/  Vyprávěj o tvém týdnu
Přečti si řečové bubliny a přelož si je. Překlad máš v kontrole.

Dávej si otázky :
What do you do on Mondays? Co děláš v pondělky? Co děláš každé pondělí?
What do you do on  Tuesdays?
What do you do on ........ jednotlivé dny v týdnu

A odpovídej si řečovými bublinami které jsou na s. 42 k dispozici.
Nejlepší by bylo, kdyby sis tento rozhovor  mohl s někým vyzkoušet. PROSÍM, čti i mluv pěkně nahlas, aby ses slyšel.

PS s. 52/1 poslechni si poslech 20 (rodiče ho mají v odkazu v mailu) a podle spellingu napiš do cvičení spellovaná-hláskovaná slova.
Text spellingu máš v kontrole kdybys nerozuměl anglickému textu, ale překládat to nebudu. Poslechni si poslech dvakrát nebo třikrát a pak se teprve podívej do kontroly, ale myslím, že to nebude potřeba.

Vlastivěda
Pro jistotu si zopakuj hlavní a vedlejší světové strany směrová růžice uč, s. 15 - měl bys umět ze třetí třídy, aby se ti dobře dělala cvičení v PS.
PS s. 14/5 a 6 - co nebudeš moci vyhledat na mapě v PS, vyhledej si na mapě zde
a zkontroluj v kontrole.
Až budeš psát názvy pohoří, dej si pozor na psaní velkých a malých písmen

Přečti si článek v uč. s. 22 Vodní toky
a dobře si prohlédni obrázek Cesta od pramene k ústí, abys uměl jednotlivé pojmy- vysvětlivky v obrázku. Příští hodinu je budeš potřebovat


Kontrola

Český jazyk

Uč. 109/8b



PS s. 16/11


PS s. 16/12


PS 17/2

Matematika


Anglický jazyk překlad poslechu 19

Dělám můj úkol každý den -
Myslím, že je to velmi pěkné,
Nikdy mi neunikne žádný den,
Někdy ho dělám dvakrát!
Dělám můj úkol každé pondělí.
Dělám můj úkol každé úterý.
Dělám můj úkol každou středu.
Dělám můj úkol každý čtvrtek.
Dělám můj úkol každý pátek.
Dělám můj úkol každou sobotu.
Dělám můj úkol každou neděli.
A každou neděli... hádej co?
Dělám můj úkol dvakrát!

Uč. 42 Talk about your week

Hraju si s mými přáteli
Dívám se na televizi. Sleduji televizi.
Jdu plavat,
Hraju počítačové hry.
Jezdím na mém kole.
Jdu nakupovat.
Mám hodinu klavíru.
Dělám džudo.
V angličtině každá věta, kde říkáš něco o sově začíná slůvkem I - já, ale nemusí se v překladu říkat, schválně jsem tam to slůvko I nepřekládala, ale můžeš si ho tam říci....

PS s. 52/1 a poslech 20

Vlastivěda