úterý 2. června 2020

Den padesátý šestý 3. 6.

Český jazyk
Dnes mi, prosím, napiš vyprávění s názvem "Jak jsem prožil/a Mezinárodní den dětí"

Chci, aby tvé vyprávění nebylo odbyté, ale dal sis na něm záležet.
Při psaní si dej pozor na to, abys nedělal pravopisné chyby. Sloh si nejprve připrav - dnes a pak teprve přepiš do sešitu "načisto" - zítra.
Zítra bude procvičování Čj kratší, abys měl čas přepsat hezky sloh.
Pokud jste MDD nijak neslavili, popíšeš, co jsi dělal, co jsi prožil, kde jsi byl, koho jsi potkal, jaké jsi měl pocity, jaké bylo počasí...
Pokud jste svátek slavili, popiš, jak jsi ho oslavil.
Toto jsou jen náměty, co by ve slohu mohlo být, ale samozřejmě si doplň cokoli potřebuješ.

Do pátku počkám a kdo mi sloh pošle a povolí, abych ho dala na Cvrčky, udělám to a přidám k tam ty čtyři slohy, které smím vystavit i z vaší minulé tvorby. (Slohů mi přišlo víc, ale nedostala jsem svolení vystavit je na Cvrčky i když tam nikde neuvádím, kdo je autorem. Je to škoda, protože některé byly moc hezké.)

Matematika
Dnes bude trochu jako pracovní vyučování, Budeš si skládat a střihat různý způsobem papír a výsledkem této hodiny bude, že mi zapíšeš do sešitu M1 několik vět na které jsi přišel svým zkoumáním. Pro úspěšnou práci si připomeneme, co je to "osa souměrnosti". OS je myšlená čára, která rozdělí obrazec na dvě naprosto stejné části. (Osa souměrnosti nemusí být v obrazci žádná nebo jedna, dvě až nekonečně mnoho)
Cv. 1 si pouze vyzkoušej

Cv. 2 - do M1 napiš, kolik os souměrnosti má čtverec a obdélník

Cv. 3 - vypiš písmena, která jsou osově souměrná a červeně načrtni jejich osy souměrnosti - písmena piš větší, abys měl ty osy dobře vidět

Cv. 4. napiš kolik os souměrnosti má kruh a kružnice

Anglický jazyk
PS s. 68 zhodnoť si , jak ses naučil 7. lekci.

Název 8. lekce zní
What's the weather like? Jaké je počasí?

Do vocabulary si napiš clovíčka z "Cílové učivo"
a podívej se na "Doplňkové učivo", protože slovíčka, která zde jsou se nemusíš učit psát, ale je třeba jim rozumět, aby sis mohl přečíst a přeložit úvodní příběh.


Uč. s. 56
Poslechni si listening , sleduj prstem text.
Dvakrát si nahlas přečti článek  a přelož  si ho zkontroluj překlad v kontrole

PS s. 69
Poslechni si poslech 2 (pro jistotu máš jeho přepis vyfocený v kontrole) a udělej cv. 1 - Pokud Gregova činnost souhlasí s obrázkem, zakroužkuješ yes, když nesouhlasí, zakroužkuješ no. - poslech si přehraj klidně vícekrát, zkontroluj

cv. 2 - doplň slova, zkontroluj


Přírodověda
Uč. s. 72 a 73
PS s. 39/9

Zkontroluj

Kontrola

Matematika


Anglický jazyk
Uč. s. 56
Překlad
1.
Hele sněží! Skvěle!
2.
Mami, sně...
Pšt. Teď ne Jacku, mluvím s babičkou.
3.
Polly! Hádej co! Sně...
Pšt. Běž pryč Jacku, čtu si.
4.
Daisy! Koukni! Sně...
Ne! Jacku! Sleduji můj oblíbený pořad! Pšt!
5.
Tati! Nikdo mě neposlouchá!
Ah drahý!
6.
Ehm... koukni, Jacku. jsem zaneprázdněný (zaměstnaný). Dělám salát. Řekni mi to později.
Hm... ok...
7.
Brr, to je zima!
8.
Hotovo!
9.
Dobře, všichni se podívejte!


PS s. 69
Cv. 1


Cv. 2



Přírodověda
PS 39/9