neděle 29. března 2020

Den čtrnáctý 30. 3.

Dobré ráno, milé děti,
přeji Vám dobrý a zdravý celý týden, držte se a opatrujte se a ať se Vám dnes všechno dobře podaří.
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞❤️


Český jazyk


 Podmět je v množném čísle rodu mužského životného.
    Přísudek v minulém čase končí na –i.

Například
Navštívili mě moji spolužáci. Sportovci reprezentovali Českou republiku. Lyžaři zvládli černou sjezdovku. Kluci se sešli na plácku a hráli fotbal.(Ti kluci) Sloni hledali v savaně vodu. Rybáři vylovili rybník. Čápi odlétli do do teplých krajin. Prodavači vyrovnali zboží do regálů. Orli kroužili vysoko nad krajinou. Psi dnes v noci štěkali.

Zkus si sám říci několik takových vět (podmět je rodu mužského životného v množném čísle a sloveso je v minulém čase)

Do ČJ 2 opiš následující cvičení.
Podtrhni podmět rovně napiš nad něj MŽ jako zkratku rod mužský životný.
Přísudek podtrhni vlnovkou.
Zakroužkuj koncovku slovesa, kterou jsi doplnil.
Napiš minimálně 5 vět, můžeš i více. Podle kontroly zkontroluj


Doplň:
Strojvůdci řídil_ lokomotivy. Turisté šl_ po modré značce. Lvi se ukryl_ před poledním žárem. Byl_ tu už tvoji kamarádi? Tatínkové nám slíbil_, že s námi pojedou v létě na vodu. Krtci si vyhrabal_ dlouhé tunely v podzemí. Hasiči zachránil_ malé dítě. 


Matematika

Vypočítej do M1 se zkouškami
13 746 : 3
3 249 : 5


Cv. 5 také do M1 - zapiš do sešitu sl. úlohu kterou ji vymyslel a vypočítej ji


Všechno si zkontroluj a oprav zeleně, do sešitu napiš počet chyb

PS s. 33/9, 34/3 zkontroluj podle kontroly

Anglický jazyk
Uč. s. 39
 - přečti si, prosím, ještě dolní polovinu článku a opět zkus přeložit. Slovíčka, která neznáš si zkus vyhledat v anglickém slovníku. Zase ti může pomoci  můj překlad. (Tento úkol je dobrovolný)

Na otázky pod článkem si odpověz nahlas. (Toto už bys měl udělat, není to dobrovolné) Překlad otázek a příklad odpovědí - jen jedna z možností, jak bys mohl odpovědět, najdeš v kontrole.
🌞
Ještě jednou si vyzkoušej popis cesty podle mapy - mapka uč. str. 36/2. Zde máš ještě jednou fráze pro zopakování.
Turn left. Zaboč doleva.
Turn right. Zaboč doprava.
Go straight on. Jdi (jeď) rovně.
past kolem
Začni na mapce vždy na místě startu (START HERE – začni zde). ÚKOLY 1, 2, 3 SI ODŘÍKEJ NAHLAS A UKAZUJ SI PRSTEM NA MAPĚ
ÚKOL 1 – How do I get to the ZOO? Jak se dostanu do ZOO?
Kontrola: Turn left. Turn right. Go straight on, past the restaurant. Turn left. Go straight on, past the cinema. And there is the ZOO.
Další dva úkoly si odříkej nahlas sám a již bez kontroly. Umíš to, neboj....
ÚKOL 2 – How do I get to the library? (Říkej, ukazuj na mapce).

ÚKOL 3 – How do I get to the church?
🌞
PS s. 48 - odpověz si na Quizzyho otázky a udělej si sebehodnocení. Správné odpovědi najdeš v kontrole.
Vlastivěda
Doufám, že se vám povedla nakreslit krásná mapa vaší kouzelné země. Již mám pár fotografií a moc chválím. Pošle mi ji ještě někdo další?
💚💚
Na závěr povídání o mapách si přečti v učebnici s. 16 modrý rámeček dole, pak si udělej do hnědého sešitu Testík uč. s. 17 jen od 1. do 7. otázky a zkontroluj podle kontroly

Učebnice s. 19 a 20
Povrch české republiky - přečti si článek, ukaž si všechna hraniční pohoří (jen ta, která jsou při hranicích) na mapě v uč. na s. 19 a vypiš si názvy pohoří do sešitu a u každého pohoří si najdi nejvyšší vrchol, zapiš si ho a uveď, kolik měří metrů.
Například:
Krušné hory - Klínovec 1 244m
Kdo si neví rady, koukne se do kontroly....
Nepsavci si vypíší pouze pohoří bez názvů nejvyšších vrcholů, ale aspoň si je přečtou......


Kontrola
Český jazyk

Matematika
zkontroluj v M1

Pracovní sešit 33/9

34/3



Anglický jazyk
Uč. s. 39
Dobrovolný úkol - překlad článku
Toto je rikša. Řidič jede na kole vepředu a dva nebo tři lidé mohou sedět vzadu. Je to zábava!

V Londýně je velká řeka, která se nazývá Temže - Thames /temz/. Na řece je mnoho různých lodí. Tyto převozní lodě jezdí nahoru a dolů po řece velmi rychle. Je to dobrá cesta (dobrý způsob) jak vidět město.

Odpovědi na otázky:
1. Žiješ ve velkém městě?
Yes, I do.
Yes, I live in a big city.
2. Jak jezdí do práce lidé tam, kde žiješ?
People go to work by bus/ car/.
People walk to work.
3. Jsou tam kde žiješ lodě?
Yes, they are.
4. Cestuješ občas taxíkem?
Yes, I do.
No, I do not /don't/.


Vlastivěda
1c, 2c, 3b, 4b, 5a, 6a, 7b